×

Attentie

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/CarbageRun/Reisdagen/1707

17 Juli 09:00

We hebben ook nu weer een heerlijke nacht gedraaid. De carbagerunners hebben zich ook prima aan de afspraken gehouden en het was dan ook heel rustig gisteren op de camping. Vandaag staat ons een lange dag te wachten we moeten eerst 4 uren door de Oekraïne rijden voor dat we Slowakije in gaan en dan moeten we waarschijnlijk ook nog 3 a 4 uur wachten aan de grens voordat we eruit mogen. Als we de grens zijn gepasseerd dan zijn we nog niet eens op de helft maar kan het al laat in de middag zijn. Nou ja we moeten maar zien hoe de dag verloopt. Eerst maar even lekker door de Oekraïne rijden.

17 juli 14:00

De tocht door de Oekraïne is zonder problemen verlopen. We hebben constant de E471 gevolgd naar de grens. Voor ons gevoel rijden er erg weinig auto's in de Oekraïne maar het wil maar niet opschieten in het verkeer. Het eerste uur gaat dan ook tergend langzaam. We zien tijdens de reis heel veel andere Carbagerunners en we rijden bijna in colone door de dorpjes. Onderweg hebben wij veel bekijks en wij hebben veel te bekijken. De welvaart is in de Oekraïne slecht verdeeld, volgens mij zijn er heel veel arme mensen en heel weinig rijke mensen en zit daar bijna niks tussen in. Onderweg komen we ook veel verkopers tegen langs de weg welke paddenstoelen verkopen.  We besluiten om even een pitstop te nemen en zetten de auto in een grasveld langs de weg, we drinken hier even koffie en wandelen hier een klein stukje. We zien hier volgens ons 1 van die beroemde gasleidingen waar zoveel om is te doen. Tenminste we doen maar net of dat zo is. We rijden weer verder en komen weer allemaal carbagerunners tegen. Onderweg is er veel te zien, oude auto's paard met wagen, kerken met gouden daken en mooie natuur. Oekraïne is een mooi land, met aardige mensen als er geen oorlog was dan zou het een mooi land zijn om vakantie te vieren. Aangekomen bij de grens worden we naar rechts gestuurd, uiteraard is dit de verkeerde rij en moeten we lang wachten. Voor ons zien we dat kofferbakken  worden doorzocht, wij maar hopen dat we de containers niet hoeven te legen. We komen zonder problemen door de douane en Ongeveer een uur en 10  minuten later zijn we in Slowakije het 5de land wat we aandoen tijdens deze reis. Relatief gezien heeft de douane ons maar 10 minuten gekost wat we krijgen er nu weer een uur bij. Bij de grens is het begonnen met onweer en ook onderweg in Slowakije blijft het onweren. We proberen een restaurant te vinden om even wat te eten. We komen hier in het begin niet echt verder mee. eerste indruk van deze kant van Slowakije is dat het hier ook nog vrij arm is. Uiteindelijk stoppen we bij wat later blijkt een station te zijn. Ze hebben hier een restauratie alwaar we besluiten wat te eten.

17 juli 17:00

In de stationsrestauratie bestellen we wat te eten. Voor de zoveelste keer iets met kip en een Cola. Het eten smaakt goed en we hebben het al snel op. We vervolgen onze weg en rijden lekker verder. Het regent nog steeds. na verloop van tijd wordt het droger en wordt het ook weer leuker om naar buiten te kijken. Hoe verder we komen hoe mooi. In de Oekraïne was het een stuk vlakker als hier en we rijden hier door de dalen. De bergen zijn hier niet zo hoog als in Oostenrijk, de toppen zijn hier allemaal nog begroeid met bomen. Het land wat we tot nu toe hebben gezien is erg groen. Ook lijkt het hier wat minder arm te zijn als vlak tegen de Oekraïne aan. Ergens gedurende de reis wordt door JD gezegd dat hij wel zin heeft in meloen. Een paar uur later worden we op onze wenken bediend en zien we een kraampje langs de weg staan waar fruit en watermeloenen worden verkocht. we stoppen hier en kopen een watermeloen en wat nectarines en perziken. Ter plekke wordt de watermeloen doorgesneden. Al rijdend wordt de watermeloen verder uitgehold. Al rijdend ontdoen we onze van het groen afval. Tjeerd zit voorin en maakt de ene foto na de andere. De ramen zijn niet mooi schoon dus het is afwachten  wat er van deze fotosynthese gaat worden. We hebben nog een lange reis voor de boeg over wegen waar je maximaal 90 mag rijden. Een snelheid die we voor een groot gedeelte van de tijd niet halen. Op dit moment hebben we nog 230 KM voor de boeg. Het weer is ook weer aan het veranderen het motregend hier weer.

17 juli 19:00

We zitten bij de pizzeria, de afgelopen 2 uren zijn we door een afwisselend landschap gereden wat er erg mooi uitziet. We hebben nu nog zo'n 120 km voor de boeg en we zijn vanavond dan ook laat aan. Ook hier is het eten niet duur een pizza kost 5 euro. Voor zover ik mij kan herinneren is dit de eerste keer dat ik aan een tafel zit bij een pizzeria waar geen een een pizza besteld.  Onderweg is er in de afgelopen 2 uur weinig gebeurd. Het enige noemenswaardige feit wat het vermelden waard is dat we eindelijk aan Albert zijn verzoek nummer hebben kunnen voldoen. Hij wilde vanochtend als verzoek nummer doctor anders P horen met de Trojka, we wisten wel dat dit nummer een andere naam heeft maar niet hoe precies. Aan het eind van de middag zijn we er eindelijk achter, de dodenrit. Binnen 30 seconden nadat we het weten schalt het nummer uit de boxen in de auto.

17 juli 24:00

Na het avondeten vertrekken we weer snel naar Nitra, geen tijd voor toetje maar gewoon  doorkachelen. De omgeving is erg mooi echte bergen hebben wij niet gezien, maar die zullen er ook wel zijn. Na nog even op een 90 weg te hebben gereden komen we eindelijk op de snelweg. We kunnen hier lekker verder kachelen en iets over negenen zijn we in Nitra. De camping is midden in de stad op een groot terrein, net zoiets als de jaarbeurs hallen. Dit betekend dus camperen op asfalt. We komen vandaag zo te zien later aan als de vorige keren. We krijgen een stuk asfalt aangewezen waarop we mogen camperen. Achter ons staat een gebouw met een mooi stukje groen ernaast wat ook bij het terrein  behoord. We bedenken ons geen moment en besluiten hier de tent op te zetten. Nog geen 10 minuten later staat de tent. Als snel volgen anderen ons en staat het grasveldje helemaal vol. We nemen een lekkere pot bier en lopen even over het terrein om de creaties te bekijken.  Elke avond zie je weer nieuwe auto's. Het terrein heeft nu ook 2 podia, op het ene treedt een lokaal slagwerk groep op het andere staat de pussy wagon. We lopen verder en gaan naast de biertent zitten waar we voor de laatste keer goedkoop een biertje kunnen bestellen. Hier komen we het team met de Thunderbirds weer tegen en raken weer met ze in gesprek. Vandaag was een lange dag we zijn dan ook allemaal moe en besluiten dan ook al snel de tent op te zoeken waar we nog een afzakkertje nemen. Hier lezen we op de app dat er 154 Nederlanders zijn omgekomen bij de vliegramp. We besluiten dan ook nog even het nieuws hierover te bekijken. Dat hadden we beter niet kunnen doen, gelijk is onze m-pass voor internet op. Opwaarderen kan niet meer dus dat wordt een uitdaging voor morgen. We raken hier nog aan de praat met een jonge uit Drenthe welke zijn tentje achter ons heeft staan. We praten nog even wat en gaan vervolgens lekker slapen.