Vanochtend om 5 uur opgestaan. Gisteren  nog even de finale gekeken en een terechte winnaar gezien. Daarna tandenpoetsen en op bed. Om iets voor 7 komen we op de camping aan. Om 7 uur gaat het luchtalarm af, deze ochtend is dat een mooi geluid. Duurt ook niet lang of de camping komt echt weer tot leven. We moeten wachten tot 08:45 voordat we mogen vertrekken. We lopen even over de camping en zij bij de waterski baan een paar heerlijke strandstoelen staan alwaar we genieten van de opgaande zon. En nu maar wachten tot de start. We hebben zin in  koffie en helaas de automaat is stuk. Dan maar even zelf koffie maken. Albert haalt het kooktoestel te voorschijn en we pakken een fles water wat koolzuurhoudend water blijkt te zijn. De start is echt pas om 08:45 terwijl iedereen er om 8 uur al lang klaar voor is. We lopen nog een paar keer over het terrein en bekijken de diverse bijzondere auto's. Er zijn op het terrein maar een paar toiletten en dat is te ruiken en te zien. Onderweg zoeken we wel een benzinepomp met van die heerlijke propere toiletten. Want dat is iets wat de Duiters erg goed kunnen naast voetballen zijn ze ook wereld kampioen toilet schoonmaken.  Eindelijk is het dan zover de start. Met veel lawaai rijdt iedereen het terrein af. Eindelijk zijn we gestart. De opdrachten zijn niet eenvoudig fotografeer een varken op een steiger (schweinsteiger) er temoot een bootje aangemeerd zijn en eer moet een teamlid op de foto staan. Ronduit lastige opdracht of die gaat lukken?. De tweede opdracht fotografeer een Duits nummerbord wat begint met CR. De derde opdracht zoek een voetbal plaatje met daarop Rudie Fuller. Die zouden te doen kunnen zijn, nummerbord zal wel van een hele kleine Duitse staat zijn en Rudie speelt al 100 jaar geen voetbal meer maar op eBay zijn ze wel te krijgen. We rijden in Duitsland de L pas is actief dus we kunnen gaan met die banaan. Nou het zoeken op internet levert nog geen fantastische resultaten op en nog geen nummerbord gezien he. Misschien is de opdracht met het varken nog wel de  makkelijkste.  11 uur Koffie tijd, en dan niet bij de pomp, nee we zitten bij van der Valk in Duitsland lekker aan de koffie en ik kan lekker werken aan mijn verslag. Oh ja leuke bijkomstigheid de wc 's zijn super alles volautomatisch, alleen het plassen is handwerk. Na een 20 minuten vervolgen we onze weg weer. Onderweg wisselend weer. Ik doe r even een tukje achter in de auto. Albert heeft het sturen overgelaten aan Jan Douwe en zet de route in de ipad. Ondertussen nog even prutsen met de GPS, dat betekend voor JD langs in de hoek bij de bestuurder de GPS weghalen en weer terugplaatsen, tja su mut et mar want stoppe doen we niet. Het weer is onderweg wisselend, af en toe een snitter regen of zon. Rijden gaat voorspoedig opdrachten zijn we niet zo mee bezig wellicht komt dat later nog. Het is al moeilijk genoeg om met 5 man 1 goede route te volgen. We stoppen in een naam onbekend plaatsje om nieuwe ruitenwissers te kopen bij de real. Hier nemen we ook gelijk een curry wurst. Na de stop rijden we weer verder, eindelijk zijn we van de snelweg af en komen we op een mooi pad door de bergen. Paadjes zijn erg smal passeren hier kan niet meer op volle snelheid.. Het is een leuke route, zo nu en dan komen we nog andere carbagerunners tegen dus we weten zeker dat we goed zitten. Al die Carbagerunners zo onderling schept wel een soort van een band. Je toetert toch altijd even naar elkaar of steekt de hand even op. In een dorpje kunnen we opeens niet meer verder vanwege wegwerkzaamheden. We proberen het toch maar gaat niet lukken, een heel schone blonde behulpzame vrouw in een blauwe fietsta helpt ons eruit, na 5 minuten zitten we weer op de Vanochtend om 5 uur opgestaan. Gisteren  nog even de finale gekeken en een terechte winnaar gezien. Daarna tandenpoetsen en op bed. Om iets voor 7 komen we op de camping aan. Om 7 uur gaat het luchtalarm af, deze ochtend is dat een mooi geluid. Duurt ook niet lang of de camping komt echt weer tot leven. We moeten wachten tot 08:45 voordat we mogen vertrekken. We lopen even over de camping en zij bij de waterski baan een paar heerlijke strandstoelen staan alwaar we genieten van de opgaande zon. En nu maar wachten tot de start. We hebben zin in  koffie en helaas de automaat is stuk. Dan maar even zelf koffie maken. Albert haalt het kooktoestel te voorschijn en we pakken een fles water wat koolzuurhoudend water blijkt te zijn. De start is echt pas om 08:45 terwijl iedereen er om 8 uur al lang klaar voor is. We lopen nog een paar keer over het terrein en bekijken de diverse bijzondere auto's. Er zijn op het terrein maar een paar toiletten en dat is te ruiken en te zien. Onderweg zoeken we wel een benzinepomp met van die heerlijke propere toiletten. Want dat is iets wat de Duiters erg goed kunnen naast voetballen zijn ze ook wereld kampioen toilet schoonmaken.  Eindelijk is het dan zover de start. Met veel lawaai rijdt iedereen het terrein af. Eindelijk zijn we gestart. De opdrachten zijn niet eenvoudig fotografeer een varken op een steiger (schweinsteiger) er temoot een bootje aangemeerd zijn en eer moet een teamlid op de foto staan. Ronduit lastige opdracht of die gaat lukken?. De tweede opdracht fotografeer een Duits nummerbord wat begint met CR. De derde opdracht zoek een voetbal plaatje met daarop Rudie Fuller. Die zouden te doen kunnen zijn, nummerbord zal wel van een hele kleine Duitse staat zijn en Rudie speelt al 100 jaar geen voetbal meer maar op eBay zijn ze wel te krijgen. We rijden in Duitsland de L pas is actief dus we kunnen gaan met die banaan. Nou het zoeken op internet levert nog geen fantastische resultaten op en nog geen nummerbord gezien he. Misschien is de opdracht met het varken nog wel de  makkelijkste.  11 uur Koffie tijd, en dan niet bij de pomp, nee we zitten bij van der Valk in Duitsland lekker aan de koffie en ik kan lekker werken aan mijn verslag. Oh ja leuke bijkomstigheid de wc 's zijn super alles volautomatisch, alleen het plassen is handwerk. Na een 20 minuten vervolgen we onze weg weer. Onderweg wisselend weer. Ik doe r even een tukje achter in de auto. Albert heeft het sturen overgelaten aan Jan Douwe en zet de route in de ipad. Ondertussen nog even prutsen met de GPS, dat betekend voor JD langs in de hoek bij de bestuurder de GPS weghalen en weer terugplaatsen, tja su mut et mar want stoppe doen we niet. Het weer is onderweg wisselend, af en toe een snitter regen of zon. Rijden gaat voorspoedig opdrachten zijn we niet zo mee bezig wellicht komt dat later nog. Het is al moeilijk genoeg om met 5 man 1 goede route te volgen. We stoppen in een naam onbekend plaatsje om nieuwe ruitenwissers te kopen bij de real. Hier nemen we ook gelijk een curry wurst. Na de stop rijden we weer verder, eindelijk zijn we van de snelweg af en komen we op een mooi pad door de bergen. Paadjes zijn erg smal passeren hier kan niet meer op volle snelheid.. Het is een leuke route, zo nu en dan komen we nog andere carbagerunners tegen dus we weten zeker dat we goed zitten. Al die Carbagerunners zo onderling schept wel een soort van een band. Je toetert toch altijd even naar elkaar of steekt de hand even op. In een dorpje kunnen we opeens niet meer verder vanwege wegwerkzaamheden. We proberen het toch maar gaat niet lukken, een heel schone blonde behulpzame vrouw in een blauwe fietsta helpt ons eruit, na 5 minuten zitten we weer op de route prachtig zoals dit soort dingen gaan. We rijden nog wat verder en zien een meertje op de kaart, we besluiten daar even te kijken. Helaas is het een stuw meer en er valt dan ook geen steiger te bekennen. We blijven hier even pauzeren en gaan weer verder. Al vrij snel komen we op de snelwegen is het weer 100 km rechtdoor. route prachtig zoals dit soort dingen gaan. We rijden nog wat verder en zien een meertje op de kaart, we besluiten daar even te kijken. Helaas is het een stuw meer en er valt dan ook geen steiger te bekennen. We blijven hier even pauzeren en gaan weer verder. Al vrij snel komen we op de snelwegen is het weer 100 km rechtdoor. Het weer wordt steeds beter het is erg warm buiten gelukkig doet de airco het goed anders was de lucht hier nu te snijden geweest. Na 800 KM is het moment voor de 1e tankbeurt gekomen. We zien hier al snel vele andere carbagerunners langskomen. Nog 60 KM te gaan dan zit het ervoor vandaag op. Straks eerst maar eens even lekker ergens eten, maar nu eerst aan het spek en worst. En dit alles is mogelijk gemaakt door worstenmakerij Bruiinsma. Voor de lekkerste droge worst koopt u een Bruinsma worst. We zijn aangekomen op de camping. Hier wacht ons nog een leuke verassing helaas is het weiland niet goed geregeld waardoor we er nu niet kunnen slapen. Hierdoor zijn we genoodzaakt om bij het waldbad te gaan staan. We vinden hier een prima plekje waar al snel anderen naast aansluiten. Het tent opzetten is een fluitje van een cent na 20 minuten staat de tent. We komen tot de conclusie dat 5 man in de cabine wel wat te optimistisch was 4 en dan houdt het wel op. Er moet dus iemand in de voortent slapen is ook niet zo'n probleem, weet alleen nog niet wie dat gaat worden. Ik werk de website nog even bij plaats nog wat foto's van de reis en we gaan zo even ergens eten scoren, waarschijnlijk lopend naar het dorp wat een paar kilometer verderop is. Het restaurant weet niet wat ze gebeurd op een maandag. Terwijl wij genieten van onze heerlijke halve liter rijden er nog verscheidende carbagerunners voorbij met een hele hoop herrie. Het restaurant is al vrij snel door al zijn eten heen gelukkig hebben wij al besteld, maar gasten welke na ons komen worden weggestuurd omdat de keuken niks meer heeft. Ik probeer een foto te maken met de nieuwe camera, maar deze geeft geen leven meer. Net een week oud en nu al kadoek, moeten we weer andere manieren vinden om jullie van foto's te voorzien. Het eten is niet goed, de steaks komen volgens ons uit de vriezer zijn ontdooid in de magnetron en vervolgens nog gebakken. Wat resulteert in een taaie schoenzool. We nemen het maar zoals het is onder de omstandigheden kunnen wij er wel begrip voor opbrengen maar onder normale omstandigheden is dit niet te tolereren. We lopen na ons bezoek een andere route terug en lopen onder het genot van een fikse regenbui nog even het terrein over, het is nu omstreeks half elf en nog steeds zijn er mensen bezig in het donker de tent op te zetten, en dat onder het genot van de regen. We nemen nog een afzakkertje in de auto en besluiten op bed te gaan onder het genot van een leuk stukje muziek, toeters, sirenes etc.